Zespół Szkół Specjalnych w Knurowie

44-194, Knurów

ul. Szpitalna 25

tel. 322352022

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 52415
  • Do końca roku: 250 dni
  • Do wakacji: 57 dni

Kontakt

Adres Szkoły:

Zespół Szkół Specjalnych w Knurowie

ul. Szpitalna 25

44-194 Knurów

tel. (32) 235-20-22

e-mail: zssknurow@powiatgliwicki.pl

strona BIP: http://bip.zssknurow.powiatgliwicki.finn.pl/

Inspektor ochrony danych osobowych: Axel Orłowski, adres e-mail: adwokat.a.orlowski@gmail.com

Prace związane z nadaniem imienia szkole.

Procedura nadania imienia szkołom wchodzącym  w skład Zespołu Szkół Specjalnych w Knurowie (Szkole Podstawowej Specjalnej oraz Szkole Przysposabiającej do Pracy)

Zespół Szkół Specjalnych rozpoczął prace nad wyborem swojego patrona i nadaniem imienia poszczególnym szkołom. Cała społeczność szkolna realizować będzie działania związane z projektem ,,NADANIE IMIENIA SZKOŁOM". Założeniem jest, aby obie szkoły wchodzące w skład zespołu szkół, nosiły imię tego samego patrona. 

NADANIE IMIENIA SZKOŁOM

1. Postanowienia ogólne

Cel procedury:

Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia poszczególnym szkołom.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r.  w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (z późniejszymi zmianami)

Założenia procedury:

Niniejsza procedura została opracowana przez Zespół Koordynujący działania zmierzające do wyboru patrona i podlega zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski.

Poprzez nadanie imienia szkoła:

  • zyskuje własną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,
  • buduje własny system wychowania w oparciu o autorytet patrona i wartości, które reprezentował swoim życiem i działalnością,
  • promuje postać patrona,
  • pozyskuje do współpracy osoby i instytucje związane z patronem,
    • tworzy własny ceremoniał.

 

Zasady wyboru patrona:

  • w wyborach bierze udział cała społeczność szkoły ( uczniowie, rodzice, nauczyciele oraz pracownicy obsługi i administracji),
    • wszyscy realizują projekt pod nazwą ,, NADANIE IMIENIA SZKOŁOM”,
  • terminy poszczególnych etapów wyboru patrona ustala Zespół Koordynujący w porozumieniu z Dyrektorem szkoły,
  • Dyrektor w porozumieniu z Zespołem Koordynującym wyznacza osoby odpowiedzialne za realizację zadań szczegółowych,
  • Dyrektor szkoły kontroluje sprawny przebieg poszczególnych etapów i rozlicza za ich realizację,
  • protokoły z realizacji projektu ,,NADANIA IMIENIA SZKOŁOM” wraz  z propozycją patrona oraz wniosek o nadanie szkołom imienia zostaną skierowane do organu prowadzącego szkoły czyli Starostwa Powiatowego  w Gliwicach.

 

2. Plan pracy

DZIAŁANIA

TERMIN

  1. Powołanie na zebraniu Rady Pedagogicznej  szkoły Zespołu Koordynującego do spraw wyboru Patrona,

w skład którego wchodzą:

- Katarzyna Gil – przewodnicząca

- Justyna Rumpel - zastępca

- Aneta Armata

- Anna Baraniecka

- Wiktoria Jurczyga

- Katarzyna Sobczak                  

15  listopada2022r.

  1. Opracowanie przez Zespół Koordynujący

         Planu Pracy nad nadaniem imienia szkole.

do 07  grudnia 2022

 

 

  1. Działania informacyjne skierowane do nauczycieli, pracowników szkoły, uczniów, rodziców, mieszkańców miejscowości:
  • informacja o podjęciu działań zmierzających do nadania imienia szkołom;
  • zaznajomienie z planem działań podjętych

w celu wyboru patrona szkoły:

- nauczycieli  - podczas zebrania Rady Pedagogicznej

- uczniów – na apelach szkolnych i godzinach z wychowawcą

- rodziców – w czasie zebrań informacyjnych

- mieszkańców – poprzez stronę internetową szkoły oraz       portal społecznościowy.

  • stworzenie  na stronie internetowej szkoły    dodatkowej zakładki poświęconej pracom nad nadaniem imienia, publikowanie materiałów.

grudzień, styczeń

                    

 

 

 

 

 

 

 

cały okres trwania procedury                                                                           

  1. Opracowanie przez Zespół Koordynujący Regulaminu wyboru patrona szkół.

Styczeń

 

  1. Zgłaszanie kandydatur na patrona szkół przez:

- nauczycieli i pracowników szkoły

- uczniów

- rodziców

 

 do 13 I 2023r.

  1. Prezentacja wybranych kandydatów na patrona. Osoba zgłaszająca propozycję patrona musi uzasadnić swój wybór (opracowanie biogramów, tablice informacyjne, zajęcia z uczniami).

 luty 2023

  1. Wybory patrona szkół.

 marzec 2023

  1. Ogłoszenie informacji o wyborze patrona.

 marzec 2023

  1. Zatwierdzenie kandydata na patrona przez Radę Pedagogiczna, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski.

marzec/kwiecień 2023

   10.  Złożenie wniosku o nadanie imienia do organu 

 prowadzącego szkołę.

 kwiecień 2023

   11.  Popularyzacja postaci patrona  

(prezentacje, konkursy, wystawy, pozyskanie     

do biblioteki pozycji książkowych związanych

z patronem).

od kwietnia 2023 do czerwca 2023 i w kolejnych latach

 

   12.  Przygotowanie uroczystości nadania imienia

         szkole.

wrzesień 2023– marzec 2024

  13.   Uroczystość nadania imienia Szkole

         Podstawowej oraz Szkole Przysposabiającej do Pracy
w Knurowie:

- msza św.

- poświęcenie sztandaru

- odsłonięcie tablicy pamiątkowej

- część artystyczna.

kwiecień 2024 r.

 

Zespół Koordynujący do  spraw wyboru patrona

 

 

 

 

 

REGULAMIN WYBORU PATRONA SZKÓŁ

Poprzez nadanie imienia szkoła:

  • uzyskuje własną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół;
  • promuje osobę patrona, jako osoby godnej do naśladowania;
  • może oprzeć swoje działania wychowawcze oraz edukacyjne na wartościach, metodach reprezentowanych przez patrona;
  • wzbogaca swoją obrzędowość związaną z patronem;
  • nawiązuje współpracę ze szkołami o tym samym imieniu
  • zyskuje do współpracy instytucje i osoby związane z patronem;
  • wybierany jest jeden Patron dla dwóch szkołom.

ZASADY WYBORU

  1. Kandydatem na patrona nie może być osoba, której imię nosi inna szkoła  w Knurowie
  2.  W wyborach bierze udział cała społeczność lokalna (uczniowie, rodzice i nauczyciele i pracownicy szkoły).
  3. Terminy realizacji poszczególnych etapów wyboru patrona znajdują się w Procedurach nadania imienia szkole. 

WYBORY KANDYDATA

  1. Uprawnionymi do zgłaszania kandydatów są:

          uczniowie

rodzice

nauczyciele i pracownicy szkoły

  1. Zgłoszenie powinno zawierać: imię i nazwisko lub nazwę kandydata na patrona z krótkim uzasadnieniem wyboru.
  2. Zgłoszenia podpisane przez osoby dokonujące zgłoszenia kandydata należy złożyć w zespole koordynującym do spraw wyboru patrona (sala nr 2.04) w terminie określonym w Procedurze nadania imienia szkołom.
  3. Zespół koordynujący przygotuje alfabetyczną listę zgłoszonych kandydatur, którą opublikuje na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej szkoły.

 WYBORY PATRONA

  1. Wybory patrona szkół odbędą się 31 marca 2023 r.
  2. Do głosowania uprawnieni są: nauczyciele, pracownicy szkoły, uczniowie, rodzice. 
  3. Wybory przeprowadza zespół koordynujący do spraw wyboru patrona powołana przez dyrektora szkoły.
  4. Głosujący otrzyma kartę do głosowania.
  5. Głosować należy na jedną kandydaturę poprzez postawienie znaku X przy wybranym kandydacie.
  6. Komisja po zakończeniu głosowania dokonuje przeliczenia głosów.
  7. Wyniki głosowania zostaną podane na stronie internetowej szkoły i na tablicy informacyjnej.
  8. W przypadku, gdy dwóch lub więcej kandydatów uzyska jednakową największą liczbę głosów, kandydata wyłania zespół koordynujący oraz dyrektor szkoły.
  9. Zatwierdzenie kandydata na patrona nastąpi na zebraniu Rady Pedagogicznej.
  10. Po zatwierdzeniu kandydata zostanie złożony wniosek do Starostwa Powiatowego w Gliwicach o nadanie imienia Szkole Podstawowej Specjalnej oraz Szkole Przysposabiającej do Pracy w Knurowie.

                                                                       Zespół Koordynujący do spraw wyboru Patrona